Spelbolaget Bethard har gjort succé en längre tid med sin attityd ”Winners dare more”. Tillsammans med Dragomir Mrsic har man länge haft ryktet som ”det hårda” spelbolaget. Ett intryck man nu vill ändra på tillsammans med Zlatan som frontfigur och delägare.
Bygger ett varumärke utanför karriären:
Zlatan Ibrahimovic är Sveriges utan tvekan bäste fotbollsspelare genom tiderna. Med 33 titlar i Holland, Italien, Spanien, Frankrike och England blev det klart tidigare i veckan att rosengårdssonen bryter med Manchester United för spel i MLS-klubben Los Angeles Galaxy. Lite efter att flytten blev klar stod det klart att Zlatan går in som delägare och ambassadör för Bethard. Något spelbolaget naturligtvis är extremt tacksamma för. Efter att ha gjort reklam för Volvo, Vitamin Well och Samsung är det nu klart att han också är en del i Bethard. Dessutom har han sedan tidigare sitt egna parfym-märke, klädmärket A-Z, padelzenter och sitt egna spel Zlatan Legend tillsammans med Isbit Games.
Liknar David Beckhams resa:
Många gör jämförelsen med David Beckham som lyckades bygga ett enormt varvarumärke utanför fotbollen. Faktum är att Zlatan själv uttalade sig om detta när de spelade tillsammans i PSG 2013, då ”Ibra” gick ut och sa att han beundrade hur Beckham byggt upp sitt varumärke utanför fotbollen. Nu gör Zlatan själv samma resa!
Om Bethard:
Bethard har ”bara” funnits sedan 2014 men har gjort rejäl succé under sin jämförelsevis korta tid i branschen. Nu med Zlatan som värvning siktar man ännu större och det ska bli intressant att se hur samarbetet utformar sig. Spelbolaget har gått ut i media och sagt att man ska ta en mjukare approach och att värvningen av Zlatan ska hjälpa företaget att nå målet. Samarbetet känns som gjort för varandra och det sägs att Zlatan ska ha lockats av företagets ”Winners dare more”-koncept, något som inte känns allt för långt ”Ibras” egna visioner.
Johan Eriksson – Redaktör svenskbetting.com